- Stoker / Chan-wook Park / 2013
After India’s father dies, her Uncle Charlie, who she never knew existed, comes to live with her and her unstable mother. She comes to suspect this mysterious, charming man has ulterior motives and becomes increasingly infatuated with him.
Mooie film, fotografisch zeer in orde, structureel goed opgebouwd en –hoewel er een paar in zitten– is het niet gebaseerd op verrassingen. Alleen het einde is mossel noch vis: te concreet om open te zijn, te onbeslist om afgesloten te zijn. Zolang er maar geen vervolg komt. Van de regisseur van Sympathy for Mr. Vengeance, en Oldboy en Lady Vengeance. - My Awkward Sexual Adventure / Sean Garrity / 2012
To win back his ex-girlfriend, a conservative accountant enlists the help of an exotic dancer to guide him on a quest for sexual experience, leading him into a world of strip clubs, sensual massage parlors, cross-dressing and S & M.
Dat klinkt allemaal behoorlijk idioot, maar deze film is veel beter dan verwacht. Het blijft een liefdesverhaaltje, dat bijwijlen wat herinnert aan Pretty Woman, er zit hier en daar wat gaten in het verhaal, maar het blijft allemaal goed verteerbaar. - The Call / Brad Anderson / 2013
When a veteran 911 operator takes a life-altering call from a teenage girl who has just been abducted, she realizes that she must confront a killer from her past in order to save the girl’s life.
Onderhoudende film met een plot van dertien-in-een-dozijn. Halle Berry ziet er oud uit. - No One Lives / Ryûhei Kitamura / 2012
A gang of ruthless highway killers kidnap a wealthy couple traveling cross country only to shockingly discover that things are not what they seem.
Welk een verschrikkelijk slechte omschrijving. Laat dat ‘wealthy’ ervan tussen en het klinkt al beter, al dekt de vlag de lading nog steeds niet. Onderhoudende film trouwens, met weinig diepgang, maar toch boeiende ontwikkelingen. - Passion / Brian De Palma / 2012
The rivalry between the manipulative boss of an advertising agency and her talented protégée escalates from stealing credit to public humiliation to murder.
Ik ben een fan van minstens een deel van de films van De Palma, in het bijzonder titels zoals Obsession, Carrie, Dressed To Kill, Blow Out, Boudy Double en zelfs Raising Cain. Ook deze Passion hoort best wel thuis in dat rijtje. De film is een remake van het zeer geslaagde Crime d’amour, de laatste film van Alain Corneau, voor hij overleed aan kanker. Meer dan een remake heeft De Palma deze film geheel in zijn eigen filmische visie geïntegreerd en naar zijn hand gezet. Ik vond hem minder intrigerend dan de versie van Corneau; de klemtoon ligt minder op het detectivewerk dan op de bevreemding die bij De Palma zo kenmerkend is. Beide films hebben zeker hun plaats. - Hotel Transylvania / Genndy Tartakovsky / 2012
Dracula, who operates a high-end resort away from the human world, goes into overprotective mode when a boy discovers the resort and falls for the count’s teen-aged daughter. - Olympus Has Fallen / Antoine Fuqua / 2013
Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers.
Een bijzonder waterig afkooksel van Jack Ryan toestanden, met een bijzonder ongeloofwaardig plot. Als (big if, gelijk de Amerikaanders zeggen), ge u over het falende plot kunt zetten, vliegt de film wel voorbij. - Jumper / Doug Liman / 2008
A teenager with teleportation abilities must suddenly finds himself in the middle of an ancient war between those like him and their sworn annihilators.
Had die al gezien, interessant, maar boek is beter. Lees! - Dead Man Down / Niels Arden Oplev / 2013
In New York City, a crime lord’s right-hand man is seduced by a woman seeking retribution.
Veel potentieel, niet helemaal naar tevredenheid uitgewerkt. Mossel noch vis wat betreft actie vs diepgang.
(films vorige maand)